Målet: 1 kg/vecka

För att inte bli besviken och tappa motivationen har jag som bekant bestämt mig för att inte väga mig allt för ofta till en början. Detta då:

1. Retade muskler ansamlar enorma mängder vätska som inte gör annat än ger volym och vikt.
2. Muskler väger mer än fett, och när en otränad kropp börjar träna bygger man helt enkelt på sig muskler rätt snabbt, således en viktökning.

Efter att det nu gått precis 1 månad sedan ”löftet” om viktminskning och en sundare livsstil avlades kan jag konstatera att jag inte har druckit ett enda glas öl eller vin, men att jag petat i mig ca 3 rejäla whiskys. Under tiden som sjuk slank det ner en tröst-hamburger-tallrik och en förbaskad lakritspuck som gäckat mina sinnen där den legat i frysen i flera veckor. Vidare har jag missat tre styrketräningspass av 31 möjliga. Av dessa tre styrkepass omvandlades ett till en långpromenad om ca 100 minuter, samt så gick två dagar bort i sjukdom. Med andra ord har jag alltså tränat 29/31 dagar i januari. Ett Fantastiskt resultat.

Resultatet: 85.9 kg vägde jag då, 81.6 kg nu, alltså -4.3 kg och en viktminskning med ca 1 kg/vecka, vilket skall tilläggas är bra för någon som dessutom lägger på sig muskelmassa samtidigt.

~ av Aktievinst på 31 januari, 2009 @ 07:40.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

 
<span>%d</span> bloggare gillar detta: